Orașul SUCEAVA

Access
gratuit
Loc
Planetariul și Observatorul Astronomic Suceava

În perioada 6 Martie 2017 – 6 Aprilie 2017, între orele 9:00 și 16:00, Planetariul și Observatorul Astronomic te invită să vizitezi expoziția intitulată Descoperirea Universului.

Expoziţia, redactată în limba română, este compusă din 29 de roll-up-uri despre Univers şi este strucurată pe două planuri, ajutându-vă să descoperiţi cele două feţe ale Universului. Fața A prezintă viziunea modernă a Universului, teoria Big Bang-ului fierbinte și modelul concordanței. Succesul acestor modele este explicat din punct de vedere observațional, experimental și teoretic. Fața B conduce spre o serie de întrebări care decurg din aceste modele – întrebări despre natura elementelor din Univers, cum ar fi materia și energia întunecată; întrebări care se află la limita fizicii sau a altor discipline despre natura exactă a Big Bang-ului, natura timpului, legătura dintre fizică și matematică și întrebări filosofice care sunt legate de studiul cosmologiei.

Expoziția, pusă la dispoziţie de către Delegația Valonia-Bruxelles la București, este realizată de Departamentul de Matematică de la Universitatea din Namur (UNamur), în colaborare cu Atout Sciences, Cercul Astronomic Mosan, Scienceinfuse, Arhivele Georges Lemaître, Facultatea de Ştiințe a Universității Catolice din Louvain (UCL), Centrul de Cosmologie, Fizica particulelor și Fenomenologie(CP3) și UCL Cultură.

În aceeaşi perioadă, la Observatorul Astronomic se vor desfăşura şi ateliere de lucru, la care sunt invitaţi elevi, studenţi şi publicul sucevean. Temele atelierelor sunt următoarele: cosmologie, astrofizică, astronomie populară, radioastronomie, astronomie pe înţelesul celor mici.

Evenimentul ştiinţific se înscrie în seria activităţilor dedicate Zilei Universităţii Ştefan cel Mare Suceava.

Vernisajul expoziţiei va avea loc luni, 6 Martie 2017, începând cu ora 14:00.