Venitul minim de incluziune (VMI)
- Data publicării
- Categoria
- Ştiri
- Comentarii
- 0
- Trackbacks
- 0
Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Suceava a organizat cu sprijinul Instituției Prefectului, o reuniune oficială cu toți cei implicați în implementarea prevederilor Legii nr. 196/2016 referitoare la venitul minim de incluziune (VMI).
Astfel, în data de 24.10.2024, s-a organizat in sistem videoconferinta întâlnirea de informare cu reprezentanții unităților administrativ teritoriale din județ (primari și reprezentanți ai serviciului public de asistență socială), în cadrul căreia directorul Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială Suceava a prezentat materialele de informare și etapele ce urmează a fi implementate.
Acest eveniment face parte din planul de comunicare și instruire, destinat sprijinirii primăriilor care au un rol activ în implementarea VMI, activități organizate în fiecare județ în parte de Ministerul Muncii și Solidarității Sociale și Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială, în parteneriat cu Banca Mondială.
Măsurile adoptate prin aplicarea Legii nr. 196/ 2016 referitoare la venitul minim de incluziune (VMI) sunt parte din Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), capitolul 13 ”Reforme sociale”, având scopul de a reduce sărăcia în rândul persoanelor vulnerabile, totodată diminuând sarcinile administrative pentru administrația locală și beneficiari.
Venitul Minim de Incluziune reprezintă un beneficiu de asistență socială acordat familiilor şi persoanelor singure aflate în situație de dificultate, în scopul prevenirii și combaterii sărăciei şi riscului de excluziune socială. Odată cu intrarea în vigoare a Venitului Minim de Incluziune, incepand cu 01.01.2024, beneficiile de asistenta sociala Venit Minim Garantat (acordat conform Legii 416/2001) și Alocatia pentru susținerea familiei (acordat conform Legii 277/2010) nu se mai acorda. Drept urmare, toți beneficiarii actuali de Venit Minim Garantat(ajutor social) și Alocatia de Sustinere a Familiei, precum si beneficiarii noi care indeplinesc conditiile de acordare, trebuie să se înregistreze la Serviciile/Compartimentele Publice de Asistenta Sociala din cadrul UAT-urilor începând cu data de 1 noiembrie și până la 31 decembrie 2023, pentru a putea beneficia incepand cu 01.01.2024 de acest beneficiu de asistenta sociala.
Promo