Muncește!

Implică-te! Suceava în imagini

Concursul național de critică literară Mihail Iordache

Data

În perioada 22-23 Mai 2009, Colegiul Naţional Petru Rareş Suceava te invită la finala celei de a IV-a ediţie a Concursului naţional de critică literară Mihail Iordache.

Program

Sâmbătă, 23 Mai 2009, începând cu ora 09:30, în Sala de Arte Elena Greculesi a Bibliotecii Bucovinei I. G. Sbiera, va avea loc deschiderea oficială a manifestării, care va cuprinde: prezentarea finaliştilor şi a profesorilor îndrumători, prezentarea membrilor juriului etapei preliminare şi a membrilor juriului etapei finale, alocuţiuni ale invitaţilor şi ale membrilor celor două jurii.

• Paul Aretzu, Bogdan Creţu, Aurel Buzincu: Scriitori şi critici după ʼ90 (o prezentare succintă, edificatoare, a relaţiei dintre scriitorii şi criticii literari de după Revoluţie)
  • Claudia Costin, Eleonora Bulboacă, Liviu Clement: Critic şi discipol (o prezentare sintetică a activităţii de jurizare a recenziilor etapei preliminare)

Între orele 11:30 şi 13:30, are loc proba scrisă a etapei finale, în incinta Colegiului Naţional Petru Rareş, după care elevii finalişti vor beneficia de o excursie cu microbuzul la Mănăstirea Dragomirna.

Festivitatea de premiere va avea loc la ora 18:30, în aula Colegiului Naţional Petru Rareş Suceava şi va fi urmată de o serată literară, la care sunt invitaţi toţi iubitorii de literatură.

Premii

marele premiu Mihail Iordache / 1.000 lei
premiul I / 750 lei
premiul al II-lea / 500 lei
premiul al III-lea / 250 lei
premiul special / tablou – colecţia Constantin Severin

Manifestarea, organizată în parteneriat cu Inpectoratul Școlar al judeţului Suceava şi Universitatea Ștefan cel Mare, se desfăşoară sub egida MECI, fiind sprijinită de Consiliul Judeţean Suceava, Primăria Municipiului Suceava, Centrul de Îndrumare a Creaţiei Populare Suceava, Direcţia pentru Cultură Suceava, Biblioteca Bucovinei I.G. Sbiera, ziarul Crai Nou.

29 Mai 2009 / 11:38
via ConcursCritica@Yahoo.com

În perioada 22-24 mai, Colegiul Naţional „Petru Rareş” a fost gazda ediţiei a IV-a a Concursului Naţional de Critică Literară „Mihail Iordache”. Manifestarea se desfăşoară sub egida MECI şi este organizată de către Colegiul Naţional „Petru Rareş”, în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar al judeţului Suceava şi Universitatea „Ştefan cel Mare”. Iniţiatorii manifestării sunt profesorii Gheorghe Cîrstian şi profesoara Anca Vieriu, sustinuţi de conducerea Colrgiului, de colegii din catedra de limba şi literatura română şi sprijiniţi de inginera de sistem Dana Adam.

La faza finală au participat 20 de liceeni, calificaţi în urma jurizării recenziilor trimise la etapa preliminară, însoţiţi de profesorii lor îndrumători. Vineri după amiază oaspeţii au vizitat oraşul şi Cetatea de Scaun. Sâmbătă a avut loc fost deschiderea festivă, în Sala de arte „Elena Greculesi” a Bibliotecii Bucovinei „I.G. Sbiera”. La manifestare au fost prezenţi membrii juriului etapei finale: Paul Aretzu, profesor la Colegiul Naţional “Ioniţă Asan” Caracal – scriitor şi critic literar, Bogdan Creţu, lect. univ. dr. la Universitatea “Al.I. Cuza” Iaşi – critic literar şi publicist, Aurel Buzincu, conf. univ. dr. la Universitatea „Ştefan cel Mare” Suceava – critic literar şi publicist, precum şi doi dintre membrii juriului etapei preliminare: Claudia Costin, conf. univ. dr. la Universitatea „Ştefan cel Mare” Suceava – critic literar şi publicist, Eleonora Bulboacă, inspector şcolar de specialitate la Inspectoratului Şcolar al judeţului Suceava. Liviu Clement, redactor-şef al cotidianului “Crai Nou”, scriitor şi publicist, a absentat din motive întemeiate. Au fost, de asemenea, prezente personalităţi culturale sucevene: conf. univ. dr. Sabina Fânaru, profesoara Rodica Iordache, pictorul Constantin Severin, poetul şi publicistul Alexandru-Ovidiu Vintilă. Membrii juriului etapei finale au făcut o prezentare edificatoare a relaţiei dintre scriitorii şi criticii literari de după Revoluţie, iar membrii juriului etapei preliminare au prezentat o sinteză a activităţii de jurizare a recenziilor trimise de participanţi. A fost prezentat şi volumul “Caietele Concursului”, realizat cu sprijinul Consiliului Judeţean Suceava, cuprinzând materialele ediţiei precedente, din anul 2008.

Proba finală a constat în realizarea, timp de 2 ore, unui eseu, pornind de la un citat dat, aparţinând eseistului şi filosofului Gabriel Liiceanu.

Elevii finalişti au beneficiat din partea organizatorilor de o excursie la mănăstirea Dragomirna. Festivitatea de premiere s-a desfăşurat în aula Colegiului Naţional „Petru Rareş”.

Marele Premiu, în valoare de 1000 lei, sumă oferită de deputat Sanda Maria Ardeleanu, i-a revenit elevei Irimia Alexandra, clasa a XII-a, de la Colegiul Naţional “B.P. Haşdeu” din Buzău. Premiul I, în valoare de 750 lei, a fost primit de către eleva Felea Georgiana, clasa a XI-a, de la Colegiul Naţional “Mihai Eminescu” din Oradea. Premiul al II-lea, în valoare de 500 lei, sumă sponsorizată de către cotidianul „Crai Nou”, a fost câştigat de către eleva Toia Claudia, clasa a XI-a, de la Colegiul Naţional “Gh. Vrânceanu” din Bacău. Premiul al III-lea, în valoare de 250 lei, sumă oferită de poeta Carmen Veronica Steiciuc, i-a revenit elevei Andreea Vezeteu, clasa a IX-a, de la Colegiul Naţional “Petru Rareş”. Cele trei menţiuni, fiecare în valoare de câte 100 de lei, au fost oferite de către profesoara Rodica Iordache următorilor elevi: Cernat Anna Maria (clasa a XI-a, de la Colegiul Economic „Emanoil Gojdu” din Hunedoara), Madin Georgiana (clasa a XII-a, de la Colegiul Naţional “Calistrat Hogaş” din Piatra Neamţ), Tataru Anamaria (clasa a XI-a, de la Colegiul Naţional “Petru Rareş” din Suceava). Premiul special al Concursului i-a revenit elevei Carp Andreea, clasa a XI-a, de la Colegiul Naţional “Ferdinand I” din Bacău. Premiul a constat într-un valoros tablou din colecţia pictorului Constantin Severin, dăruit de către autorul tabloului. Toţi finaliştii au primit cărţi şi ouă încondeiate.

La serata literară, desfăşurată în aceeaşi locaţie, au citit poetul Paul Aretzu şi poeţii suceveni Florin Prodan şi George Serediuc, membri ai Cenaclului literar “Zidul de Hârtie”. Aceştia au susţinut un spectacol de poezie şi imagine, dedicat memoriei regizorului Andrei Tarkovski.

Organizatorii mulţumesc tuturor persoanelor fizice şi conducerilor instituţiilor care au sprijinit material şi moral desfăşurarea în bune condiţii a întregii manifestări: deputat Sanda Maria Ardeleanu, Consiliul Judeţean Suceava, Inspectoratul Şcolar al judeţului Suceava, Universitatea “Ştefan cel Mare”, cotidianul “Crai Nou”, Biblioteca Bucovinei “I.G. Sbiera”, Direcţia pentru Cultură Suceava, Centrul Judeţean pentru Creaţie Populară Suceava, profesoara Rodica Iordache, poeta Carmen Veronica Steiciuc, pictorul Constantin Severin, precum şi tuturor sponsorilor.

Publicitate