Iconul din suflet
- Data
- —
- Access
- gratuit
- Loc
- Shopping City Suceava
- Comentarii
- 0
- Trackbacks
- 0
Miercuri, 17 Februarie 2010, începând cu ora 16:00, Shopping City Suceava te invită la vernisajul expoziţiei de artă plastică Iconul din suflet a artiştilor Aurelian Antal (pictografie AntSol) ţi Doiniţa Andronic (pictură pe sticlă – vitralii).
Expoziţia va putea fi vizitată până sâmbătă, 27 Februarie 2010.
Aurelian Antal s-a născut în judeţul Harghita, în 1947, ţi a absolvit Facultatea de Arte Plastice din Iaţi. Abordează ţi promovează genuri extrem de variate din domeniul artelor plastice (pictură, grafică, sculptură, ceramică, design ambiental ţi industrial, scenografie, etc), dovedindu-se, prin nivelul de virtuozitate pe care l-a atins, în fiecare dintre ele, un artist multilateral, un artist deplin, în adevăratul sens al cuvântului. După cum e ţi firesc, distincţiile, recunoaţterea naţională ţi internaţională nu au întârziat să apară: după 1969, anul absolvirii facultăţii, se remarcă ca o prezenţă cu totul aparte în peisajul artelor plastice din acest nord de ţară, ţi nu numai. Participă la numeroase expoziţii personale ţi de grup, atât în ţară ţi străinătate. Este, de asemenea, fondator al taberelor de creaţie plastică ţi participant, de asemeni, la multe dintre ele; realizator de busturi, statui ţi basoreliefuri, dintre care câteva pot fi admirate în Dorohoi ţi Botoţani. De asemenea, a realizat lucrarea monumentală “O altfel de masă a tăcerii”, amplasată la Cholet, în Franţa, cu prilejul sărbătorilor bicentenare ale Revoluţiei Franceze (1993). “Dupa ce, ani la rândul, a realizat sute de tablouri în ulei, în anul 1973 descoperă o tehnică revoluţionară care avea să-i schimbe cu totul destinul artistic: este vorba de tehnica pe care a numit-o ANTSOL (ANT de la Antal, SOL de la solvenţii organici ţi reactivii chimici pe care îi foloseţte în realizarea lucrărilor). Este vorba de lucrări realizate pe suport metalic semipreţios ţi preţios (foiţe de aur, de argint, de cupru, de platină, etc) peste care Aurelian Antal aplică reactivi chimici ţi solvenţi organici, creând culorile, prin intermediul reacţiilor chimice adiacente, finalizând cu cerneluri ţi tuţuri cu ingrediente chimice. Tehnica propusă reprezintă un unicat absolut, la nivel mondial: artistul dorohoian nu foloseţte, pentru a-ţi realiza tablourile, culori dinamice fabricate, ci le fabrică el însuţi prin intermediul unor procese numai de el ţtiute! Prin aceasta ni se înfăţiţează ca un adevarat alchimist al culorilor, iniţiindu-ne, prin creaţia sa, într-o lume de-a dreptul fascinantă, prin provocările ţi valenţele ei multiple. Coloristica, imagistica, simbolistica maestrului Aurelian Antal îl transpun, pe privitor, în intimitatea procesului creaţiei culorilor, formelor, semnificaţiilor ţi limbii. Iar dacă o mare parte dintre tablourile ultimei sale expoziţii – Psalmi – ne vin în întampinare cu stranii versuri, ce însoţesc pictura propriu-zisă, faptul se datorează ţi talentului poetic al artistului. (Ciprian Voloc, “Un alchimist al culorii revoluţionează arta lumii”)
Doiniţa Andronic. Nascută în Vorona Botoţanilor în 1968, Doiniţa Andronic se dedică vocaţiei artistice mai târziu, cu toate că înca din anii de liceu a manifestat o mare dragoste pentru forma ţi culoarea plasmuite de mâna omului, după model divin. S-a redescoperit prin intermediul limbajului artelor plastice, în contextul îndemnurilor favorabile ale maestrului Aurelian Antal. Începând din anul 2008 îndrăzneţte să ajungă la cunoţtinţa publicului prin intermediul creaţiilor proprii, pictura pe ţevalet ţi iconografie, cu prilejul următoarelor manifestări expoziţionale: 2008 – Expoziţie de grup, Galeriile Luceafărul, Botoţani; 2008 – Expoziţie – concurs, Dorohoi 601, Premiul 1; 2009 – Expoziţia de artă tradiţională ortodoxă, City Gallery, Shopping City Suceava. “Transpunerea canoanelor erminice, pe sticlă, face din efortul artistei o realizare a imaginii bizantine mult mai luminată ţi plină de acea comunicare pe care o simte creţtinul după rugăciunea sinceră. Munca grea ţi efectul toxic al substanţelor ingredientate culorilor, ca ţi al plumbului de contur, sunt răspândite, în final, cu acea bucurie adâncă a secundei de adevăr la întâlnirea cu divinul. Dacă imaginea, în sine, este obligată înscrisului canonic, aureolarea rezultată in integritatea iconică eliberează, nădufurile cotidiene, îngerându-ne spiritual, prin portalul ochilor, voirea din voia celui necreat.” (Aurelian Antal)
Promo