50 de ani de Grup Auchan
- Data publicării
- Categoria
- Ştiri
- Comentarii
- 0
- Trackbacks
- 0
Pe data de 6 Iulie 1961, un tânăr vizionar în vârstă de 30 de ani, deschidea primul său magazin la Roubaix în cartierul Hauts-Champs. 50 de ani mai târziu, grupul Auchan, devenit internaţional, numără 574 de hipermarketuri şi 750 supermarketuri în 12 ţări. Să facem un cadru restrâns asupra celor 50 de ani de istorie: 50 de ani de consum, 50 de ani de inovaţie şi 50 de ani de implicare… dar şi asupra comerţului de mâine!
Un drum lung a fost parcurs din acea zi a anului 1961 când Gérard Mulliez deschidea, cu numai 30 de colaboratori, primul său magazin la Roubaix, în cartierul Hauts Champs, în nordul Franţei. Un magazin cu un concept revoluţionar pentru acea perioadă, produs al viziunii fondatorului său care propune totul sub acelaşi acoperiş şi oferă o întreagă gamă de servicii consumatorilor săi. Foarte repede, capacitatea companiei de a inova, de a asculta nevoile clienţilor, de a anticipa aşteptările acestora şi de a fi în pas cu evoluţia consumului, se concretizează cu deschiderea primului centru comercial Auchan la Englos, lângă Lille, în 1969, o premieră în Europa. Vor urma apoi diversificarea şi internaţionalizarea.
Poze realizate de ArTiStul.
Inspirându-se de la numele cartierului, primul magazin de 600 metri pătraţi trebuia să se numească Ochan, însă, cum pronunţia aducea mai degrabă cu limba japoneză, Gérard Mulliez păstrează jocul de litere şi îşi numeşte compania Auchan.
Astăzi, de la Paris la Beijing, de la Bucureşti şi Moscova la Lisabona, compania numără 262.000 de colaboratori în toată lumea şi realizează o cifră de afaceri de aproape 40 de miliarde de euro cu ajutorul diviziilor sale: hipermarketurile Auchan, supermarketurile Simply Market, Banca Accord, Immochan, e-comerţul (Auchandrive, Chronodrive, Auchandirect.fr).
Misiunea primară şi continuă a Auchan de-a lungul anilor a fost aceea de a îmbunătăţi puterea de cumpărare şi calitatea vieţii unui număr cât mai mare de clienţi, alături de colaboratori responsabili, profesionişti, pasionaţi şi apreciaţi.
Deoarece omul ocupă o poziţie privilegiată în cadrul strategiilor grupului, pentru a-şi servi cât mai bine clienţii, Auchan a valorizat încă de la început capacitatea comercială de inovaţie a colaboratorilor săi şi a contribuit la dezvoltarea fiecăruia prin împărtăşirea cunoştinţelor, prin formare, prin responsabilizare şi prin participarea la rezultate. Concretizarea acestei filozofii: acţionariatul pentru salariaţi a fost lansat în 1977. 137 000 de colaboratori deţin astăzi 13% din capitalul companiei.
De 50 de ani, Auchan, martor al evoluţiilor necesităţilor de consum, face tot posibilul pentru a inova şi a înţelege noile nevoi ale clientului, atât în materie de produse cât şi de servicii. Astfel, începând cu anii 60, Auchan pune la dispoziţia clienţilor săi prima benzinărie în apropierea unui hipermarket. Această voinţă de a inova mereu va fi transmisă apoi prin înfiinţarea primelor «Târguri de vinuri» în 1967, prin democratizarea produselor tehnologice (primele televizoare în anii 70, primele cititoare de CD în 1982) şi, mai recent, prin lansarea Auchan Telecom în 2006 sau lansarea produselor bio, fără gluten marcă proprie.
Una din numeroasele provocări ale Auchan este aceea de a simplifica modul de a face cumpărături, de a-l face mai rapid, mai agreabil prin multiplicarea soluţiilor: lansarea Auchan Drive, serviciul de cumpărături la volan în 2000, auchandirect.fr, supermarketul alimentar on-line în 2001 şi a site-ului comercial auchan.fr în 2006.
Pentru a sărbători cei 50 de ani ai săi, Auchan îşi onorează de-a lungul întregului an 2011, Generaţiile Auchan. Generaţiile trecute, prezente şi viitoare, care au ştiut să inoveze, să împartă şi să transmită cunoştinţele şi valorile lor. Generaţiile de clienţi, de colaboratori şi de parteneri care asigură în fiecare zi succesul grupului.
O friză reluând datele importante din istoria companiei afişată în toate magazinele grupului, un concurs cu cel mai frumos platou comercial, o mare petrecere în toate magazinele pe 6 iulie, data aniversară a înfiinţării Auchan… sunt tot atâtea momente prevăzute pentru colaboratorii din toate ţările… Creativitatea colaboratorilor a fost valorificată prin posibilitatea fiecăruia de a participa la concursul pentru crearea semnăturii grupului.
2011 reprezintă de asemenea ocazia colaboratorilor şi clienţilor de a se gândi la viitor, în cadrul unui program de dezvoltare durabilă: Green Days. În timpul acestor zile, 50 de arbori vor fi plantaţi de fiecare hipermarket Auchan din lume, simbolizând dorinţa Auchan de a se ancora într-un mediu înconjurător durabil..
De asemenea, în martie 2011 grupul Auchan a aderat la pactul mondial Global Compact, sub egida ONU, care reuneşte organizaţii din lumea întreagă în jurul valorilor fundamentale prevăzute în carta drepturilor omului şi normelor internaţionale referitoare la muncă şi la protejarea mediului înconjurător.
Auchan a evoluat de-a lungul celor 50 de ani pentru a deveni al 12- lea grup mondial în distribuţia alimentară, mulţumită viziunii sale puternic orientate către clienţi şi angajaţi. La Auchan, omul este dintotdeauna prioritatea cadrelor de conducere iar aceasta se traduce prin responsabilizare, autonomie şi valorizarea fiecăruia. Misiunea noastră este de a îmbunătăţi puterea de cumpărare şi calitatea vieţii clienţilor noştri mulţumită unor echipe profesioniste, pasionate şi valorizate. Alături de cei 3.500 de angajaţi Auchan din România, suntem mândri să sărbătorim în 2011 un dublu eveniment: 50 ani de Auchan în lume şi cinci ani de Auchan în România. Cu această ocazie doresc sa le mulţumesc tuturor clienţilor noştri, angajaţilor noştri , furnizorilor noştri dar şi comunităţilor locale pentru încrederea în compania noastră. Patrick Espasa (Director General Auchan România)
Auchan România a deschis primul hipermarket în 2006, la Bucureşti. În următorii cinci ani, alte șase magazine şi-au deschis porţile pentru locuitorii din Târgu-Mureş, Cluj-Napoca, Piteşti, Suceava, Bucureşti Militari şi Timişoara. Peste tot unde este prezent, Auchan a realizat cele mai mari hipermarketuri din oraş, cu alei largi, cel mai mare număr de case, o gamă foarte largă şi diversificată şi, mai ales, toate preţurile mici, în permanenţă, graţie conceptului său de discount generalizat. Auchan România numără 3.500 de angajaţi, ceea ce plaseaza compania printre cei mai importanţi angajatori din România. Ambiţia Auchan România este de a dubla numărul de magazine în următorii 3 ani. Următoarele deschideri programate vor fi la Constanţa şi Craiova.
Al 12-lea grup de distribuţie alimentară din lume, Grupul Auchan este prezent în 12 ţări şi are 262.000 de angajaţi. Este organizat pe domenii de activitate: hipermarketuri (574 magazine), supermarketuri (750 magazine), divizia imobiliară pentru comerţ (Immochan), banca (Accord), e-commerce şi Alinéa (22 magazine).
Promo