Orașul SUCEAVA

Gândește!

Implică-te! Suceava în imagini

Autospeciale noi pentru SMURD

Data publicării
Categoria

Miercuri, 7 Noiembrie 2012, a avut loc la sediul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Bucovina al judeţului Suceava operaţionalizarea modulelor SMURD care işi vor desfăşura activitatea începând cu această dată la sediile Detaşamentului de Pompieri Fălticeni şi ale Gărzilor de Intervenţie Siret şi Gura Humorului.

Evenimentul s-a desfăşurat în prezenţa Prefectului judeţului Suceava, domnul Florin Sinescu, a Preşedintelui Consiliului Judeţean Suceava, domnul Cătălin Nechifor, al şefilor instituţiilor judeţene, a primarilor din localităţile unde se găsesc subunităţile de intervenţie care vor fi dotate cu noile ambulanţe SMURD şi a reprezentanţilor presei.

Aceste ambulanţe vor deservi raioanele de intervenţie corespunzătoare subunităţilor de pompieri, respectiv o populaţie de aproximativ 200.000 de locuitori şi vin în completarea celorlalte ambulanţe SMURD care funcţionează în cadrul Detaşamentelor Suceava, Rădăuţi, Vatra Dornei şi Câmpulung Moldovenesc.

Noile autospeciale au fost achiziţionate prin programul POR – Programul Operaţional Regional 2007-2013, sunt ambulanţe de tip B2 încadrate cu trei paramedici pompieri (dintre care unul conducător auto) şi sunt dotate cu aparatura necesară acordării primului ajutor medical calificat. Fiecare dintre aceste ambulanţe complet echipate a costat 334.800 lei.

La Detaşamentul Suceava de asemenea urmează a fi operaţionalizată o ambulanţă de tip C1, achiziţionată prin acelaşi program. Această ambulanţă este o unitate de terapie intensivă mobilă şi urmează a fi încadrată cu patru cadre, respectiv un medic şi un asistent medical (din cadrul UPU Suceava) şi doi paramedici pompieri (dintre care unul conducător auto) din cadrul ISU. Costul de achiziţei al acestei ambulanţe complet echipate a fost de 664.330 lei.

Tot în cadrul Detaşamentului Suceava a fost operaţionalizată şi echipa de scafandri din cadrul Detaşamentului Suceava. Echipamentul specific misiunilor acestora a fost achiziţionat prin sprijinul CJ Suceava. Printre echipamentele specifice intervenţiilor echipei de scafandrii se numără şi un sonar, care poate scana apele până la o adâncime de 45 de metri, a cărui cost de achiziţie a fost de aproximativ 10.000 lei.

Promo

Lasă un comentariu

Foloseşte cu încredere: <a href="" title=""></a> <strong></strong> <em></em> <blockquote></blockquote>

Încercăm să avem o politică liberală vizavi de comentarii.
Te rugăm să menții o atmosferă pozitivă și constructivă în mesajele tale sau riști să ai accesul blocat.