Specialiștii au calculat valoarea Colosseumului
- Data publicării
- Categoria
- Advertoriale
- Comentarii
- 0
- Trackbacks
- 0
Specialiștii companiei de audit Deloitte au calculat valoarea estimată a Colosseumului din Roma, unul dintre cele mai vizitate obiective turistice din Italia și din Europa.
Colosseumul este simbolul orașului Roma, iar cei de la Deloitte își doresc, prin această analiză, să sprijine lucrările de consolidare pentru conservarea obiectivului turistic.
Din calculele făcute de Deloitte, valoarea Colosseumului este 75.7 miliarde de euro. În estimarea făcută a contat foarte mult valoarea de existență a bunului, care e legată de percepția monumentului în imaginația cetățenilor din întreaga lume, dar și ponderea pe care Colosseumul o are în alegerea de a vizita Italia.
Pe lângă aceste aspecte, strict raportat la suprafață, costul pentru a locui în zonă este de aproximativ de 2.000 de euro pentru fiecare metru pătrat. Astfel, zona pe care se întinde Colosseumul ajunge să valoreze 400 de milioane de euro, conform studiului realizat de Deloitte.
În calcul au mai fost luate însă și alte aspecte, precum contribuția economică a operațiunilor, adică vânzarea de bilete și alte obiecte adiacente, care generează în jur de 100 de milioane de euro în fiecare an. Iar Deloitte a inclus și „valoarea economică a turismului indus”, pe care compania a estimat-o la 1.3 miliarde de dolari, ținând cont de numărul turiștilor care aleg să viziteze Roma tocmai pentru a vedea Colosseumul.
În plus, acest obiectiv turistic contribuie și printr-o valoare de utilizare indirectă, ce echivalează cu creșterea valorii de piață a bunurilor imobiliare.
Colosseumul, cel mai cunoscut obiectiv turistic din Roma
Evaluarea făcută de Deloitte vine să confirme acest lucru. Anual, peste 7 milioane de turiști vizitează clădirea emblematică din capitala Italiei, ce este pe multe suveniruri din oraș, dar care apare și în o mulțime de filme și jocuri.
Sunt peste 50 de filme în care Colosseumul poate fi văzut, iar cele mai cunoscute dintre ele sunt Spectre (2015), The Fall (2006), Jumper (2008) și The Antichrist). Mai mult, sunt și jocuri de casino în care acest obiectiv turistic apare. Cel mai cunoscut este Around the World, un slot lansat de compania Endorphina ce a intrat rapid în topul preferințelor utilizatorilor cazino NetBet. Așa cum îi spune și numele, Around the World reprezintă o incursiune distractivă printre cele mai cunoscute obiective turistice din lume, alături de Marele Zid Chinezesc și Taj Mahal.
Construcția a început în anul 72 după Hristos și a durat opt ani. În vremurile sale de glorie, când se organizau concursuri de gladiatori, spectacole publice și drame bazate pe mitologia clasică aici se adunau în jur de 65 de mii de oameni.
În prezent, doar o treime din Colosseum este încă în picioare, motiv pentru care se discută despre consolidarea sa. Mai mult, istoricii susțin că în antichitate forma era oarecum diferită față de cea ce poate fi vizitată astăzi. Cutremurele din trecut și trecerea timpului au afectat din plin structura Colosseumului, dar materialele rezultate din ruine au fost folosite și la construcția altor structuri cunoscute din Roma, precum biserica Sfântului Petru și Palazzo Barberini.
Un alt amănunt inedit legat de Colosseum este că denumirea sa din perioada Romei Antice nu era aceasta. Inițial, romanii îi spuneau Amfiteatrul Flavian. Acest lucru are legătură cu faptul că întreaga construcție a început sub ordinul împăraților Vepasian și Titus, ce făceau parte din dinastia Flavian. În schimb, denumirea Colosseum a apărut în Evul Mediu și a fost transmisă ulterior din generație în generație. Denumirea ar veni de la „Colis Eum?”, adică în traducere liberă „Îl iubești?”, mai ales că pentru mulți Roma este considerat un oraș romantic, ideal și pentru luna de miere sau pentru escapade.
Promo